google-site-verification=s23yTGec5BcCwEwLLl_rXqRMa8wFGC5_PnvmNFlBS30
A webáruház használatával jóváhagyja a cookie-k használatát, a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. További információ... Megértettem
Termékek Menü

DIXIT

Kattints rá a nagyításhoz
Ár:
8.768 Ft

Termék információk

DIXIT

Az év játéka 2010-ben!



Ajánlott korosztály: 8 éves kortól

Játékosok száma: 3-6

Játékidő: 30 perc

A játék előkészítése:

A játékosok választanak maguknak 1-1 nyúl figurát, és a pontozósáv nulladik mezejére, a tavirózsára helyezik őket. A 84 kártyát összekeverjük, majd minden játékosnak osztunk 6-6 darabot.
A maradék kártya alkotja a húzó paklit.
Ezután a játékosok számának megfelelően mindenki maga elé veszi a megfelelő értékű szavazólapokat. 3 és 5 játékos esetén 1-5-ig, 4 játékos esetén 1-4-ig, 6 játékos esetén 1-6-ig terjedő értékben.

A játék menete:

Minden körben van egy mesélő.
A mesélő kiválaszt egyet a kezében lévő 6 lap közül, és kitalál hozzá egy mondatot, amit elmond a többieknek.
A mondat sokféle lehet: állhat egy, vagy akár több szóból is, lehet egyszerűen egy hangutánzó vagy hangfestő szó, lehet kitalált, de lehet akár egy idézet, részlet vagy egy ismert műalkotásra való utalás
A többi játékos kiválasztja a kezében lévő 6 kártya közül azt, amelyikre véleménye szerint leginkább illik a mesélő kijelentése.
Ezután mindenki lefordítva odaadja a mesélőnek a kiválasztott kártyát.
A mesélő a többiektől kapott kártyákat összekeveri a saját maga által kiválasztott lappal, és felfordítva leteszi őket egymás mellé az asztalra.
A kártyák balról jobbra haladva kapnak 1-1 sorszámot: a baloldali lesz az 1. kártya, a tőle jobbra lévő a 2. stb.

A játékosok (a mesélőt kivéve) megpróbálják kitalálni, hogy melyik lehetett a mesélő kártyája.
Ezután mindenki lefordítva maga elé teszi az adott kép sorszámának megfelelő szavazólapot. Ha például a harmadik képre szeretne tippelni valaki, akkor a 3-as számú lapot kell lefordítva maga elé tennie.
Ha mindenki maga elé tette a kiválasztott kártyának megfelelő számot, akkor felfordítjuk, és a megfelelő kártyára helyezzük a szavazólapokat.

Végül a mesélő elárulja, hogy melyik volt az ő kártyája.

Pontozás:

Ha mindenki eltalálta, hogy melyik volt a mesélő kártyája, akkor a mesélő nem kap pontot, a többiek pedig 2-2 pontot kapnak.

Ha senkinek sem sikerült kitalálnia, hogy melyik lehetett a mesélő kártyája, akkor a mesélő szintén nem kap pontot, a többiek pedig 2-2 pontot kapnak.

Egyéb esetekben a mesélő minden helyes tippért 3 pontot kap.
A helyesen tippelőknek szintén 3-3 pont jár.

A többi játékos (a mesélőt kivéve) plusz 1 pontot kap minden olyan tippért, amelyet az ő kártyájára adtak le.

Ezután a játékosok a kapott pontoknak megfelelően lépnek a pontozósávon.

A kör vége:

A játékosok húznak 1-1 lapot, hogy ismét 6 kártya legyen a kezükben.
A következő körben a mesélőtől balra ülő játékos veszi át a mesélő szerepét, majd később ugyanígy, az óramutató járásának megfelelően követik egymást a játékosok.

A játék vége:

A játéknak akkor van vége, ha a pakliból elfogytak a kártyák.
Az a játékos nyer, akinek a legtöbb pontot sikerült összegyűjtenie, és legelöl áll a pontozósávon.

A játék tartalma:

1 pontozósáv a doboz belsejében
84 színes kártya
36 szavazólap (6 színben, 1–6-ig terjedő értékben)
6 nyúl figura fából

Vásárlói vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!

Kapcsolódó termékek

Fogyasztó Barát
Facebook
Gyártók
Csomagkeresés


Csomag kereséséhez Express One  kattintson ide, Pick Pack kattintson ide majd írja be az üzenetben kapott csomagszámot.