google-site-verification=s23yTGec5BcCwEwLLl_rXqRMa8wFGC5_PnvmNFlBS30
A webáruház használatával jóváhagyja a cookie-k használatát, a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. További információ... Megértettem
Termékek Menü

DIXIT Odyssey

Kattints rá a nagyításhoz
Ár:
8.768 Ft

Termék információk

A játék tartalma: 1 db pontozótábla, 84 db színes kártya, 12 db szavazótábla, 24 db szavazólapka, 12 db nyúl figura, 1 db játékleírás

A játék előkészítése

Hajtsátok szét a pontozótáblát, és tegyétek az asztal közepére. Minden játékos választ egy szavazótáblát, és az azzal megegyező színű nyúlfigurát a pontozótábla 0-s mezőjére teszi. Keverjük meg a 84 kártyát, és osszunk mindenjátékosnak 6 lapot. A megmaradt lapok alkotják a húzó-paklit.
- 3-6 játékos esetén minden játékos 1 szavazólapkát kap (a szín nem számít)
- 7-12 játékos esetén minden játékos 2 szavazólapkát kap (a szín nem számít)
Figyelem! A lapjaitokat soha ne mutassátok meg a többieknek!

A játék menete

A mesélő
Minden körben van egy mesélő. A mesélő kiválaszt egyet a kezében lévő 6 lap közül, és kitalál hozzá egy mondatot, amit elmond a többieknek. A mondat sokféle lehet: állhat egy, vagy akár több szóból is, lehet egyszerűen egy hangutánzó vagy hangfestő szó, lehet kitalált, de lehet akár egy idézet, részlet vagy egy ismert műalkotásra való utalás (vers, dalszöveg, filmcím, közmondás vagy bármi más).
Az első körben az lesz a mesélő, aki elsőként mondja be a kiválasztott képhez tartozó mondatot.

Kártyát adni a mesélőnek
A többi játékos kiválasztja a kezében lévő 6 kártya közül azt, amelyikre véleménye szerint leginkább illik a mesélő kijelentése. Ezután mindenki lefordítva odaadja a mesélőnek a kiválasztott kártyát. A mesélő a többiektől kapott kártyákat összekeveri a saját maga által kiválasztott lappal, és felfordítva leteszi őket egymás mellé az asztalra. A kártyák balról jobbra haladva kapnak 1-1 sorszámot: a baloldali lesz az 1. kártya, a tőle jobbra levő a 2. stb.

Melyik lehetett a mesélő kártyája? – Szavazás
A játékosok (a mesélőt kivéve) megpróbálják kitalálni, hogy melyik lehetett a mesélő kártyája. Ezután mindenki lefordítva maga elé teszi az adott kép sorszámának megfelelő szavazólapot. Ha pl. a harmadik képre szeretne tippelni valaki, akkor a 3-as számú lapot kell lefordítva maga elé tennie. Ha mindenki maga elé tette a kiválasztott kártyának megfelelő számot, akkor felfordítjuk, és a megfelelő kártyára helyezzük a szavazólapokat. Végül a mesélő elárulja, hogy melyik volt az ő kártyája.
A szavazás 7 vagy több játékos esetén
Minden játékos leteheti, ha akarja, a második szavazólapkáját is a szavazótáblára egy másik kép számához, hogy növelje találati esélyét. Csak az első lapkát kötelező letenni, a másodikat nem.
Figyelem! Senki sem szavazhat a saját kártyájára!

Pontozás
- Ha mindenki eltalálta, hogy melyik volt a mesélő kártyája, akkor a mesélő nem kap pontot, a többiek pedig 2-2 pontot kapnak.
- Ha senkinek sem sikerült kitalálnia, hogy melyik lehetett a mesélő kártyája, akkor a mesélő szintén nem kap pontot, a többiek 2-2 pontit kapnak.
- Egyéb esetekben a mesélő minden helyes tippért 3 pontot kap. A helyesen tippelőknek szintén 3-3 pont jár.
- A többi játékos (a mesélőt kivéve) plusz 1 pontot kap minden olyan tippért, amelyet az ő kártyájára adtak le. Ily módon legfeljebb 3 bónuszpont kapható, még akkor is, ha a kártya 3-nál több tippet kapott.

Pontozás 7 vagy több játékos esetén
- Ha mindenki eltalálta, hogy melyik volt a mesélő kártyája, vagy senki nem találta el, akkor a mesélő nem kap pontot, mindenki más viszont 2-2 pontot kap.
- Minden más esetben 3 pont jár a mesélőnek, illetve minden olyan játékosnak, aki eltalálta a mesélő kártyáját.
- Ezen felül a mesélőn kívül minden játékos kap 1-1 pontot minden olyan tippért, amelyet az ő kártyájára adtak le. Ily módon legfeljebb 3 bónuszpont kapható, még akkor is, ha a kártya 3-nál több tippet kapott.
- Azok a játékosok, akik úgy találták el a mesélő kártyáját, hogy csak az egyik tippelő-lapkájukat játszották ki, 1 bónuszpontot kapnak.

A játékosok a kapott pontjaikat lelépik a pontozótáblán a nyúlfigurájukkal.

A kör vége
A játékosok húznak 1-1 lapot, hogy ismét 6 kártya legyen a kezükben. A következő körben a mesélőtől balra ülő játékos veszi át a mesélő szerepét, majd később ugyanígy, az óramutató járásának megfelelően követik egymást a játékosok.

A játék vége

A játék azzal a körrel ér véget, amikor valamelyik játékos elérte nyúlfigurájával a 30 pontot a pontozótáblán. Az a játékos nyer, akinek a legtöbb pontot sikerült összegyűjtenie.

Játékvariáns 3 játékos részére

A játékosok 6 helyett 7 lapot tartanak kezükben, és a mesélőt kivéve mindenki 2 lapot ad a mesélőnek. Ily módon mindig 5 kártya közül kell majd választani. A kör végén a mesélő egy, a másik két játékos két kártyát húz a kezébe.

További két játékvariáció található a dobozban!

Vásárlói vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!

Kapcsolódó termékek

Fogyasztó Barát
Facebook
Gyártók
Csomagkeresés


Csomag kereséséhez Express One  kattintson ide, Pick Pack kattintson ide majd írja be az üzenetben kapott csomagszámot.